Het is leuk om eens een kijkje op deze site te nemen.
En voor de vrijgezellen onder ons, inschrijven is nu nog gratis!
Dit is mijn eerste column op Liefde&Zo:

Mijn buurman houdt van zijn auto. Zodra zijn agenda en het weer het toelaten, wast en poetst hij zijn bolide liefdevol glimmend schoon. Ik weet zeker dat hij ook van zijn vrouw houdt, maar ik vraag me af of zij ook zo frequent een Vipbehandeling van hem krijgt. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Dat doet me denken aan een datingtip voor mannen, die ik laatst las : ‘Ga niet samen met je auto op de foto. Je wekt daarmee de indruk dat je auto belangrijker voor je is dan een vrouw’.
Veel mannen hebben een sterk emotionele verstandhouding met hun auto. De fascinatie voor vernuftige techniek overtrokken met een strakke carrosserie is grotendeels genetisch bepaald. Maar er spelen ook andere factoren mee. Uit een brits onderzoek is namelijk gebleken dat het voor vrouwen weldegelijk uitmaakt in wat voor auto een man rijdt. Ze lezen hier zijn status en rijkdom aan af en dat maakt hem meer of minder aantrekkelijk.
De auto leent zich dus bij uitstek goed als statussymbool en imagebuilder. Ze vertellen een verhaal over de eigenaar; is hij flitsend en sportief, rijk of juist berooid, alternatiefdenkend, sexy , stoer of een trotse gezinsman. Mannen zoeken hun auto daarom met zorg uit op merk, soort en categorie. Met het juiste voertuig voor de deur kunnen ze laten zien wie ze zijn en wat ze hebben. Zo wordt het vervoermiddel verheven tot een deel van henzelf. En met het poetsen van zijn auto, poetst de man tegelijk zijn ego weer wat op.
Maar ook vrouwen hebben de auto ontdekt . Langzaam maar zeker slagen ze er in het stigma te ontkrachten dat ze hun auto slechts selecteren op kleur, praktische mogelijkheden en veiligheid. Strakke banen met riante salarissen en status maken vrouwen tot geliefde klanten in de hedendaagse autobranche. De markt is inmiddels verrijkt met een breed scala aan modellen die voldoen aan de eisen van de nieuwste vrouwelijke stijlaccessoire. Hiermee kunnen ze de buitenwereld vertellen hoe populair, belangrijk of hip ze zijn. Vrouwelijke favorieten zijn momenteel de minicooper, de whatever-in-cabrio-uitvoering of juist extravagant groot en stoer.
Voor singles biedt bovenstaande verrassende mogelijkheden. De zoeker naar de ware die geen tijd of zin heeft in het uitgaansleven, kan voortaan gewoon tijdens het woonwerkritje deelnemen aan het cardaten. ‘Show me your car and I know who you are’.Met name de file biedt de mogelijkheid eens rustig om je heen te kijken naar een aantrekkelijke bumper of een strakke autotorso. Als je dan ook nog eens de oogcontacttips van Tijn* weet in te zetten, dan is succes verzekerd.
* Tijn is ook columnist op Liefdeenzo. Hij heeft van (werk)flirten zijn werk gemaakt. Zijn laatste column gaat over oogcontact maken, vandaar ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten